Inhoud bewerken

Onderwijs

De afgelopen jaren zijn we enorm gegroeid. Komend jaar mogen wij, verdeeld over 20 groepen, 485 kinderen verwelkomen. Op dit moment gebruiken wij als IKC alle ruimtes binnen het pand. Dit betekent dat er in een aantal groepen beperkt of geen plaatsingsruimte mogelijk is. Wij zorgen er, te allen tijde voor, dat wij onze visie waarborgen en bieden wij u de kwaliteit die u van ons IKC gewend bent.

Voor schooljaar 23-24 hebben wij op dit moment ruimte in groep 5 en 7 om een eventuele overstap te onderzoeken.

laptop

Onderwijs

Voor schooljaar 23-24 hebben wij op dit moment ruimte in groep 3, 5 en 7 om een eventuele overstap te onderzoeken.

Instroom (tot 4 jaar)

Ik wil mijn kind inschrijven. Hoe doe ik dat?

Op de website staan geen aanmeld- en inschrijfformulieren, daarvoor moet u direct contact opnemen met ons. Wij willen graag eerst persoonlijk contact, daarvoor maken wij met u een afspraak voor een kennismakingsgesprek met rondleiding. Wij plannen dit in de ochtend en nemen daar ongeveer 1 ½ uur de tijd voor, zodat u de school rustig kunt bekijken en uw vragen kunt stellen.
Na dit gesprek is het mogelijk om een aanmeldformulier in te vullen, de vooraanmelding, daarmee reserveren wij een plekje voor uw kind. Na de derde verjaardag nemen wij contact met u op en indien passend voor zowel u als school zetten wij de vooraanmelding om in een inschrijving.
Gezien de vele aanmeldingen, is tijding contact opnemen van belang. Dit kan vanaf het moment dat uw kind een half jaar oud is. Wij zijn hiervoor zowel telefonisch als via e-mail bereikbaar.

De administratie is telefonisch bereikbaar op maandag en dinsdag van 8:00 tot 13:00 uur en op donderdag van 8:00 tot 15:00 uur.

Vermeld in de e-mail uw eigen naam, adres en telefoonnummer en daarnaast de naam en geboortedatum van uw kind. Dan nemen wij contact met u op.

Zij-instroom (vanaf 4 jaar)

Een (zij) instroom traject is voor zowel ouders, als kind, een ontzettend spannende stap en moet 100% kans van slagen hebben.

Het is belangrijk dat wij als school een goed beeld van het kind en zijn of haar onderwijsbehoefte hebben, zodat wij kunnen onderzoeken of wij binnen ’t Holthuus aan deze behoeften kunnen voldoen.

Voor dit onderzoek hebben wij alle relevante informatie van het kind nodig, het is dus van belang dat het volledige dossier* aangeleverd wordt. Wanneer alle informatie binnen is start ons onderzoek en werken wij volgens deze vier stappen:

1. Wat zijn de onderwijsbehoeften?
  2. Wat is ons onderwijsaanbod?
  3. Zijn er eventuele belemmeringen op kind- of schoolniveau?
  4. Kunnen we deze belemmeringen opheffen?

*Gegevens leerlingvolgsysteem, (interne en externe) onderzoeksverslagen, medische gegevens, rapporten etc.